Penang

Passar pa att ladda upp lite bilder fran Penang nar jag anda ar igang!


Indisk restaurang jag at pa igar, dar lunchen for ovrigt blev blev avbryten av att en blodig kvinna med en kniv i hogsta hugg kommer inspringandes i restaurangen brakandes med en man, de borjade kasta stolar och grejer. Jag och Nathalie blev lite latt illamaendes efter det men kunde fortsatta ata efter nagra minuter...


Fikapaus med dagboksskrivande. Jag och Nathalie forsokte for ovrigt lara nagra vad "fika" ar igar men ingen forstar riktigt, dom tycker det finns for mycket regler kring vad som kallas for fika. Man kan t.ex ata en macka pa en fika men inte en sallad, man kan ta bara en kaffe till fika men oftast ingar det nagot sott, man kan inte sta och fika m.m... Vara vanner kopte en glass pa nattmarknaden igar medan vi stog upp och forsokte kalla det for fika men det var det ju absolut inte utan det var "ata glass". Ja ni forstar nivan, glad att jag ar svensk och forstar inneborden av en god fika!


Nathalie, Rodrigo, Annie och Aman i nationalparken igar.

Avslutar inlagget med denna bild:

Apa + Apa ater banan.

/Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0