Surviving in Sa Pa

Hej igen!

Borjar bli lite ensamt har pa hotellet nu faktsikt. Tur att det finns sa manga trevliga manniskor har iaf! Har atit middag med ett gang australienare ikvall vilket var trevligt! En Vietnames var med ocksa. Skitkul kille...kanske pa grund av att han hangde i baren ungefar hela kvallen. En kille hade kopt en flaska risvin pa marknaden innehallande en kobra, den verkade inte god, luktade fisksas, men han drack den iaf!

Jag har mest sovit dessa dagar, folk borjar val undra vad jag gor har igentligen. Men jag blir battre! Har kollat pa vietnamesiska dokusopor och amerikanska filmer dar dom dubbat bade kvinnliga och manliga skadespelare med samma kvinnliga vietnamesiska rost. Man hor liksom bada rosterna samtidigt, haha!

Jag var iaf nere i byn en svang idag. Konstigt nog ar dom mer internationella har uppe an i Hanoi. Dom har liksom restauranger som "Stek House" och "Italian pizza place". Samtidigt gar det omkring sma inhemska manniskor fran Hmang klanen med korgar pa ryggen och uppdragna trad i handen. En o annan buffalo kan ocksa hanga pa! Kulturkrock! En annan konstig sak ar att dom lagger agg (med skalet pa) pa grillen. Sen nar grillar man egg igentligen? Jattekonstigt. Nu nar jag val tanker efter ar det ganska chill att vara har, alla ar sa vanliga. Alla moter en med ett leende och sager alltid hej, speciellt alla sota barn! Blir pa jattebra humor nar jag gar ner till byn. Blev dock attakerad av en turistgrupp, bestaende av vad jag tror var ett tiotal japaner. Dom skulle ta i hand, pussas, kramas och ta typ 100 kort. Trodde jag skulle bli meddragen dar ett tag men jag lyckades till slut ta mig darifran med livet i behall!

Nu borjar dock myggen komma fram sa jag maste bege mig. Imorn by dinner kommer mina homies tillbaka fran vandringen, jag hopas dom har overlevt och inte fatt i sig allt for mycket risvin!

puss o kram Nathalie


Kommentarer
Postat av: Linda (N's syster)

Låter bra hördu du! Skönt att höra att du repar dig. Verkar vara en harmonisk plats... massor av pussar och kramar från mig och mina två skruttar!

2011-09-29 @ 17:29:48
Postat av: Katie

Nathalie; Förlåt för att jag är så dålig på att kommentera!



Jag saknar dig massor! Ni ser ut att ha en trevlig resa! När kommer du hem? ^^ Tror du missar min födelsedag den 3 november men hoppas du hinner hem till lite födelsedags firande!



NU Skall jag bli bättre på att kommentera fina du! Ha det bäst allihop! Var rädd om varandra <33

Kramar, Katie <3

2011-10-14 @ 21:51:57
URL: http://katierebekah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0