Fran Nha Trang till Saigon

Halli halla!

Nah Trang ar ocksa en stad praglad av turismen. Mitt i centrum ligger en jattelang sandstrand. Langs stranden finner man manga lyxhotell och restauranger. Staden i sig har inte sa mycket att erbjuda (enligt oss). Man kunde aka ut till olika oar men det var dyrt och det kandes inte sa kul. Rebecka och Karin valde att ta bussen till Saigon nasta morgon medans jag (Nathalie) och Fanny stannade till kvallen darpa. Vi har haft kaffeprovning, gatt langs stranden och kopt frukt, yoghurt och massa gott till frukost pa balkongen, mys! 

Efter en natt pa buss utan somn var vi framme i Ho Chi Min City. En galen storstad innehallande hela 9 milj (!) mopeder! Nar eftermiddagstrafiken ar igang ar de breda vagarna och aven trottoarerna helt fulla med mopeder, det gick nastan inte att ta sig fram! Mitt i staden, nara vart hotell, finns en stor spark som vi nyss har varit i och fikat. Redan kl 6 pa morgonen ar den helt fullspackade med pigga vietnamser som tranar. Det ar bara att hoppa pa valfritt aerobics eller yoga pass! Har blandas gamlingar med ungdomar! Jag och Fanny hangde pa ett pass da vi kom med bussen igar morse, valdigt underhallande! 

Igar var vi ute for att se hur nattlivet har verkar. Klubbarna ar manga och det ar billigt! Jag drack till och med Saigon ol (blev bjuden-darmed tvingad) aven fast jag inte ar nagon oldrickare. Den ar anda ganska lattdrucken och god, de andra gillar den! Jag, Fanny och Rebecka besokte aven ett museum om vietnamkriget igar. Det var valdigt intressant, speciellt da vi sett sa mycket har som praglats av kriget. Manga manniskor ar invalida och fysiskt handikappade pa grund av ett gift kallat Agent Orange. Detta gift sprutades ut i sjoar och pa akrar, nar man sedan ater det som odlas far man i sig giftet. Tyvarr finns giftet kvar aven idag och det kan spridas genom generationer.

Nu bar det ut pa stan igen, de andra hanger pa ett cafe. Manga kramar Nathalie


Stranden i Nah Trang


Vi gick in pa ett bageri fullt av fantastiska tartor. rena himmelriket tyckte jag! Undrar om dom ar gjorda av plast...


Utanfor krigsmuseumet


Annu en chill balkong on the topfloor :)


Bananerna ar sa billiga har sa om du vill kopa en sa skrattar dom at dig. Jag pratade med en vietnamesisk man om att jag var ledsen over att jag inte kunde kopa en banan, han forklarade situationen och gav mig fem stycken :)




Kommentarer
Postat av: Katie

Ååå vilka fina tårtor =) Ser gott ut! Miss u alot Nathalie!



Puss å kramar,

Katie <33

2011-10-14 @ 21:53:23
URL: http://katierebekah.blogg.se/
Postat av: Pappa Lars-Åke

Kul att du smakat på ölet, Nathalie, men bra att bara de andra tycker om det. Tårtorna såg fina ut, men fanns det någon gräddtårta? Ha det bra tjejer!

2011-10-15 @ 20:01:30
Postat av: Från Farmor och Farfar i Högås

Hej Nathalie undrar var du och dina kamrater befinner er har inte sett något från er på länge hoppas allt är väl. Många kramar.

2011-10-18 @ 21:59:33
Postat av: Matilda Carlsdotter

Jag och härskapet i Högås delar samma funderingar.. Dags för ny uppdatering. För övrigt så gillade jag bananhistorien. Pussar och kramar!

2011-10-19 @ 23:05:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0