Sa Pa

Nu har vi (Karin, Fanny och Rebecka) kommit tillbaka fran en fantastisk vandring i Sa Pa! Vi har besokt flera olika byar och sovit tva natter pa "homestay", alltsa hemma hos de manniskor som bor har. I var grupp var det jag (Karin), Fanny, Rebecka, en estlandare och en hollandare som bada var jattetrevliga. Var guide var en 18-arig tjej som hette Cho som var jattegullig, hon madde dock daligt andra dagen sa da fick vi en ny guide efter lunch som hette Mai. Vi tyckte hon var lite ohovlig forst eftersom hon pratade valdigt lange i mobil (kanndes konstigt att dom ens har mobil...) nar vi precis hade traffats. Men nar hon la pa forklarade hon att hon pratade med hennes 15-ariga van som precis hade blivit kidnappad av en man som ville gifta sig med henne... Man far lite perspektiv pa saker och ting har hehe. Forsta kvallen pa homestay shottade vi en del risvin och hade jattekul haha, perfekt dag och kvall! Andra kvallen pa homestay var det bara jag, Rebecka och Fanny sa da var tempot lite lugnare.

Det ar helt fantastiskt i Sa Pa och jag skulle kunna tanka mig att aka tillbaka igen. Om ca 30 min ska vi ata middag pa hotellet och sen ta taget tillbaka till Hanoi dar vi tar buss till Halong Bay.

Har ingen kamerasladd har nu sa blir tyvarr inga bilder, men tank er den mest fantastiska naturen sa forstar ni kanske var vi har levt de senaste dagarna!

Puss och kram, hade gott haj


Kommentarer
Postat av: Bea

Moses, sitter hemma och avundas er lite smått. Vill också vandra där...

Ta det försiktigt med spriten (not)

Puss

2011-09-30 @ 20:46:58
Postat av: Mamma Karin

Åh, vad det låter härligt!



Hur mår Natalie?

2011-09-30 @ 20:59:40
Postat av: Linda (Karin's mamma)

Njuter av att veta att ni njuter!

2011-10-01 @ 10:16:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0